• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83075
+
-

ایجاد گلخانه برای اشتغال  فارغ‌التحصیلان استان

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: ایجاد و مدیریت گلخانه بهترین فرصت برای اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی استان است و در این مورد حمایت‌های لازم از علاقه‌مندان به گلخانه‌داری انجام می‌شود.  

به گزارش ایرنا «عباس خرمی» اظهار کرد:‌ فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی می‌توانند به ‌صورت گروهی یا فردی وارد حرفه گلخانه‌داری شوند و با استفاده از بسته‌های حمایتی دولت و تسهیلات بانکی،‌ کسب‌وکار راه‌اندازی کنند. وی با اشاره به محدودیت‌های آب ‌و خاک در قم برای ادامه یافتن کشت‌های سنتی‌ افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر افزایش سطح اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،‌ موجب بالا رفتن میزان تولید محصولات کشاورزی استان می‌شود. 

خرمی ادامه داد: اشتغال و تولید ۲ رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است که با راهبرد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در قم می‌توانیم آن را در بخش کشاورزی عملیاتی کنیم. رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت:‌ اشتغال ایجاد شده به‌ وسیله توسعه کشت‌های گلخانه‌ای فقط به محیط گلخانه محدود نمی‌شود،‌ بلکه زنجیره‌ای از فرصت‌های شغلی در ارتباط با تولید محصولات و عرضه نهایی آن در بازار شکل می‌گیرد. 

این مسئول بیان کرد:‌ نظارت بر نحوه ساخت و فعالیت گلخانه‌های استان‌ هم می‌تواند فرصت‌های شغلی پایدار برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی ایجاد کند. وی با اشاره به این‌که توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهبرد اصلی کشاورزی استان در سال‌های آینده است، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه است،‌ به عمل خواهد آمد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید